תפקידה של לוקליזציה בעיצוב חווית משתמש

1
לוקליזציה בעיצוב חווית משתמש

חווית משתמש היא תחום משותף לאתרי אינטרנט, תוכנות ואפליקציות, שחברות רבות משקיעות בו כיום את מרב מאמציהן.
חווית משתמש (User Experience), היא התחושה שאדם מקבל כאשר הוא משתמש בממשק שאותו בנו עבורו, או במילים אחרות: האם הממשק נוח או מסובך לשימוש. היא יכולה לבוא לידי ביטוי ברושם הנוצר מעיצוב האתר, הצבעים שבו, היעילות, הנוחות, המילים והניסוחים. משתמשים רבים לא מקדישים לרושם זה יותר מידי חשיבות בפן המודע, אך בתת המודע הדבר משפיע רבות על מידת שביעות הרצון שלהם מהאתר, והמשך צריכת התוכן או המוצר.

שפה חדשה – עולם מושגים חדש

כאשר בונים אתר חדש, או מתרגמים אותו לשפות נוספות, אחד הצעדים החשובים והמרכזיים בעבודה על חווית המשתמש הוא ביצוע לוקליזציה איכותית.
מלבד השוני באותיות ובהגיית המילים, בין שתי שפות שונות ישנם פערים רבים, כמו: פערי תרבות, פערי הקשר ביחס למילים מסוימות, סמלים, מסרים סמויים ועוד. משפט די פשוט בשפה אחת, יכול להתפרש באופן אחר לגמרי בשפה אחרת – רק בשל התחושה שמילה מסוימת משדרת. תחושה זו צריכה להיות מנחה בעת העבודה על שיפור חווית המשתמש.

כל גוף או אתר המציע תוכן שיש לו תחרות עם גורמים נוספים על משיכת הלקוחות אליו, שואף לגרום ללקוח לבחור דווקא בו. לכן, הממשק כולו צריך להיות מסקרן ומושך את העין – כזה שיגרום ללקוח הפוטנציאלי להתעניין. כאשר מייצרים מוצר או דף אינטרנט חדש, שאינו מתאים לקהל היעד אליו הוא מיועד – למוצר או לדף לא יהיו משתמשים רבים. אם כן, ישנם מספר פתרונות לוקליזציה שנועדו להגביר ולשפר את חווית המשתמש, ביניהם: תרגום נכון משפה לשפה, כזה ששומר הן על כוונת הטקסט המקורית והן על התחושה המדויקת שהמילים שבו מעבירות, התאמה של הממשק וסרגלי הכלים, צבעים פונטים ועוד.

חבר תרגומים

"חבר תרגומים", היא חברה שמזה 65 שנה פועלת ומשתכללת בתחום התרגום, התמלול והלוקליזציה. בחברה מועסקים אלפי עובדים בעלי התמחויות רבות, שיודעים להציע פתרונות ורעיונות רבים עבור כל פרויקט.
בתחום עיצוב חווית המשתמש, בעזרת טכנולוגיה מתקדמת ומקצועיות רבה, בחבר תרגומים מגשרים על כל פער ומגבלה, ועושים הכל כדי להתאים את השירות בדיוק לחוויה הרצויה.

עד כמה הפוסט הזה היה שימושי?

לחץ על כוכב כדי לדרג אותו!

דירוג ממוצע 0 / 5. מספר הצבעות: 0

אין הצבעות עד כה! היה הראשון לדרג את הפוסט הזה.