אביב ירוק מסביב לעולם

1
איך יודעים שבא אביב

איך יודעים שבא אביב?

פסח מתקרב, האביב מקיף אותנו מכל עבר וכמה כיף לראות את ההתחדשות והפריחה של הטבע. אנחנו, אגב, בטוחים שזו הסיבה האמיתית שבפסח יש שבוע שלם של חופש: כדי שיהיה מספיק זמן לטייל ולעשות סלפי עם כל הפרחים.
ואם כבר אביב והתחדשות הטבע, החודש מציינים את יום כדור הארץ (או בשמו הרשמי "יום אימא אדמה הבין־לאומי"), שהוא עוד תזכורת לשמור על הסביבה שלנו.
לכבוד יום כדור הארץ והאביב שהגיע, בואו נצא לטיול אקולוגי מסביב לעולם. אין צורך לארוז מזוודה, רק מצב רוח טוב והרבה סקרנות.

פתגם חובק עולם

כשהטבע רוצה להוציא לנו את העיניים, הוא פורח בהמון צבעים, ומה עושה שפה שרוצה להיות יותר יפה? מתקשטת בביטויים ופתגמים. הינה כמה קישוטים לשוניים בהשראת הטבע:

Down to earth
כשרוצים לומר באנגלית שמשהו (או מישהו) הוא מעשי והגיוני – אומרים עליו שהוא על הקרקע או על כדור הארץ. ממש כמו שאנחנו משתמשים בביטוי "עם שתי רגליים על הקרקע" כדי לתאר אנשים מציאותיים.

Etwas aus der Erde
כשמתפלאים בגרמניה איך משהו נוצר כל כך מהר, אומרים שהוא יצא מתוך האדמה (ממש כמו קסם!). זו הגרסה ההפוכה ל'בלעה אותו האדמה' שיש בעברית, והכוונה בביטוי הגרמני היא לעשות יש מאין ברגע.

Quedarse de Piedra
אם מישהו אומר לך בספרדית להישאר כמו אבן, הוא לא מתכוון לאלץ אותך לעמוד בלי לזוז, אלא מכין אותך למשהו מדהים. בתכל'ס, זה מה שקורה גם ככה כשמרוב הפתעה ותדהמה נשארים קפואים במקום כמו פסל.

Niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan
בפינלנד, כשרוצים לומר שהתנהגות ויחס לאחרים יחזרו אליך כמו בומרנג, אומרים שהיער עונה כמו שצועקים עליו. מקור הביטוי הוא בהד שנשמע ביער, וצעקות – ממש כמו קארמה – יכולות להיות לא נעימות בכלל.

I veľký dub bol kedysi len žalud´om
כשמעודדים מישהו בסלובקיה אומרים לו שאפילו עץ אלון ענק היה פעם בלוט, או במילים אחרות: גם ההצלחה הכי גדולה התחילה בקטן.

החוק הירוק

כמה רחוק אתם מוכנים ללכת בשביל אוויר נקי, הגנה על בעלי חיים ושמירה על הטבע? יש מקומות בעולם שלקחו את איכות הסביבה צעד אחד קדימה עם חוקים ירוקים במיוחד:

  • כדי להילחם בזריקת מזון לפח, הסופרמרקטים בצרפת מחויבים לתרום לנזקקים את מה שלא נמכר, אחרת הם צפויים לעונש.
  • נוסעים לקניה? במדינה האפריקאית חל איסור על שימוש, מכירה או ייצור של שקיות פלסטיק, ומי שייתפס נושא שקית ניילון צפוי לארבע שנות מאסר או לקנס של 38,000 דולר. ראו הוזהרתם.
  • בשוויץ יש כפרים ללא מכוניות שאם תרצו לבקר בהם תיאלצו להשאיר את הרכב מאחור ולהיכנס לכפר ברכבל. אומנם הנוף שם עוצר נשימה, אבל אם בכל זאת תצליחו לנשום, לפחות האוויר יהיה נקי.
  • בניו זילנד העניקו מעמד חוקי לנהר Whanganui ועכשיו יש לו אותן זכויות כמו לבני האדם. אנחנו לא יודעים מה זה אומר בדיוק, אבל אם זה נראה לכם מוזר, חכו עד שתשמעו שבבוליביה עשו את אותו הדבר, רק לכדור הארץ.
  • חוקי איכות סביבה הם דינמיים מאוד, מתעדכנים ככל שמשבר האקלים מחריף ומשתנים כמעט כמו מזג האוויר. כשזה מגיע לתרגום בתחומי האנרגייה, התשתיות או הגנת הסביבה – אין מקצועיים יותר מאשר המתרגמים במחלקה המשפטית שלנו, שבקיאים בטרמינולוגיה המדויקת ובעולם התוכן המשפטי. רוצים לנסות אותם? אנחנו כאן בשבילכם

חג אביב שמח!

כולנו בחבר תרגומים מאחלים לכם פסח שמח.
שתהיה לכם תקופה של התחדשות וצמיחה אישית,
שתכוונו גבוה, אבל תחגגו גם הצלחות קטנות.
שתטרפו את העולם, ולא תשכחו לעצור ולמלא מצברים.
שתגלו תרבויות, שפות ומקומות חדשים,
ותזכרו שהחיים הטובים באמת, מורכבים ממפגשים עם אנשים.

שלכם,
חבר תרגומים

עד כמה הפוסט הזה היה שימושי?

לחץ על כוכב כדי לדרג אותו!

דירוג ממוצע 5 / 5. מספר הצבעות: 1

אין הצבעות עד כה! היה הראשון לדרג את הפוסט הזה.