תחל שנה וחופשותיה: המגזין של חבר תרגומים

1
תחל שנה וחופשותיה: המגזין של חבר תרגומים

אצל אנשים רבים תקופת החגים היא מילה נרדפת לחופשה ואנחנו לגמרי בעד. אם יש דרך טובה יותר להתחיל שנה חדשה, אנחנו עוד לא גילינו אותה. בין אם מעבר לים או במרחק קצר מהבית, חופשות מוציאות אותנו משגרת היומיום, מטעינות באנרגיה טובה וממלאות אותנו במנה גדושה של אושר. בזמן שאנחנו כותבים את המילים האלה עדיין לא ברור מה קורה השנה, אתם יודעים, סגר Wise, אז אנחנו בוחרים להיות חיוביים (ולצאת שליליים) ולכן חופשות, טיולים והרפתקאות הם הנושא של המאמר שלפניכם.

פתגמים

יש הרבה דברים כיפים בעולם, אבל לא הרבה מהם משתווים לנסיעה מלאת הרפתקאות למדינה זרה: טרקים עוצרי נשימה, נופים יפהפיים, מאכלים מיוחדים והיכרות עם תרבויות חדשות. שפה, ניבים ופתגמים הם דרך נפלאה ללמוד על האנשים, התרבות והאופי של המדינות בהן אתם מבקרים.
הנה כמה ביטויים שקשורים לטיולים ומסעות שאנחנו מחבבים במיוחד:

לרכב כמו ארנבת

ברוסית יש לא מעט ניבים ופתגמים הקשורים לרכבת, בזכות המסילה הטרנס-סיבירית המגיעה מרוסיה ועד לסין. הביטוי "לנסוע כמו ארנבת" למשל, אומר לנסוע ללא כרטיס. אם תהיתם מה הסיבה, אז זה לא בגלל שהרכבות ברוסיה מלאות בארנבות שלא שילמו על כרטיס, אלא פשוט כי אותם "מתחמקים" היו רועדים כמו ארנבת בכל פעם שהכרטיסנים עלו.

על פרשת דרכים

צרפת ידועה במערכת כבישים מעולה ולמעשה, יש לה הכי הרבה קילומטרים של כביש באירופה, מה שיכול להסביר את הפתגם הצרפתי – "להגיע לשם בארבעה נתיבים". פירוש הפתגם הוא ללכת סחור סחור ולא להגיע ללב העניין.

נהג! עצור להתרעננות

באינדונזיה אומרים "בזמן נהיגה, שתה מים", זו בהחלט נשמעת כמו המלצה הגיונית למדינה טרופית אבל פירוש הביטוי הוא פשוט הרבה יותר – לעשות שני דברים בפעם אחת.

עובדות מעניינות

לא משנה אם אתם אנשים של בטן-גב וכוס יין ביד, חופשת אקסטרים ממריצת-אדרנלין או טרקים מאתגרים לפסגות הרים, יש דבר אחד שכולם אוהבים – נכון, פרטי טריוויה מעניינים. אספנו כמה כאלה שקשורים לטיולים, אטרקציות וחופש:

שקט, צוללים!
לצלילה המודרנית קוראים באנגלית SCUBA diving ואם גם לכם זה נשמע מגניב מכדי להיות אמיתי אתם צודקים, מדובר בראשי תיבות – Self Contained Underwater Breathing Apparatus. או בעברית: מנגנון נשימה עצמאי מתחת למים.

הקסם של השונית
אגב צלילות, את שונית המחסום הגדולה, אחד מאתרי הצלילה הפופולריים בעולם, שנמצאת בצפון-מזרח אוסטרליה, אפשר לראות מהחלל. אורכה אלפי קילומטרים, יש בה בין 300 ל–400 מיני אלמוגים והיא בית לכ-1,500 סוגי דגים. כיום, שונית המחסום סובלת קשות משינויי האקלים ומתקיימים מאמצים גדולים לשקם ולהציל אותה.

יצאנו לגלוש
בעולם יש 5979 אתרי סקי שחולשים 60,009 קילומטרים של מדרונות וכוללים 23,229 מעליות. אם תהיתם, מקור המילה "סקי" הוא מהמילה הנורדית "סקיו", שפירושה פיסת עץ מפוצלת.

לרכוב לגובה
מרוץ אופני ההרים הגדול ביותר בעולם מתרחש מדי שנה בנורבגיה, ומארח עד 15,000 משתתפים מדי שנה לרכיבה של 94 קילומטרים.

הקפיצה הגדולה
המתקן הגבוה ביותר לקפיצות באנג'י בעולם הוא מגדל מקאו, שנמצא בסין. גובהו כפליים ממגדל אייפל, שזה 764 רגל, או 232 מטר.

ונסיים ביין
באיטליה יש מזרקת יין חינמית הפועלת 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע. כן, קראתם נכון.
אולי זה בגלל שעל פי מכון היין, (כן, יש כזה דבר), המדינה ששותה הכי הרבה יין לנפש היא הוותיקן – כ-74 ליטר יין לאדם בשנה.

ביזנס או פלז'ר?

מנצלים את החופשה לכמה פגישות ורוצים להוסיף כתוביות לסרטון תדמית של החברה? נוסעים לטיול שורשים וחשוב לכם לתרגם סרטון משפחתי מרגש? אנחנו כאן כדי לעזור לכם עם תרגום והפקת כתוביות בכל הפלטפורמות ולכל השפות. מערך הפתרונות שלנו כולל את כל החבילה: תמלול, תרגום מדויק, עריכה לשונית, תזמון והטמעה.

עד כמה הפוסט הזה היה שימושי?

לחץ על כוכב כדי לדרג אותו!

דירוג ממוצע 0 / 5. מספר הצבעות: 0

אין הצבעות עד כה! היה הראשון לדרג את הפוסט הזה.