יוצאים לשופינג מסביב לעולם

1
יוצאים לשופינג מסביב לעולם

בלי ששמנו לב, הצטרף בשנים האחרונות חג חדש אל לוח השנה: השופינג של נובמבר. הוא מתחיל ב־48 שעות של שופינג IL הישראלי, ממשיך ביום הרווקים הסיני, מגיע לשיא בבלאק פריידיי ומסתיים בסייבר מאנדיי. כולם בלי יוצא מן הכלל מביאים איתם הררי מתנות והנחות ענק כמו בכל החגים הגדולים, רק בלי הקלוריות של ארוחות החג המשפחתיות. אומנם אין מדובר בחג רשמי, אבל אנחנו מכירים לא מעט אנשים שבטוחים שזהו חודש החגים האמיתי. אז לכבוד חג הקניות האולטימטיבי, בואו נצא לסיבוב שופינג עולמי. אין צורך להוציא ארנקים, רק להדק חגורות לפני שממריאים.

יעדי הקניות שלא תרצו לפספס

אין לנו ספק שאם לשופינג הייתה אולימפיאדה – ניו יורק, לונדון ופריז היו לוקחות לא רק את המדליות, אלא גם את תואר "חביבות הקהל". הונג קונג ולוס אנג'לס היו משלימות את החמישייה הראשונה, ואפשר לשים כסף שגם ארבע שנים לאחר מכן תמונת הניצחון לא הייתה שונה. אבל בואו נשים את הכסף דווקא במקומות פחות צפויים:

 מילאנו, איטליה

רחובות מילאנו מלאים בתי אופנה ובוטיקים יוקרתיים, לצד שוּקי פשפשים וחנויות לכל כיס. אם מבחינתכם 'שופינג' הוא מילה נרדפת לערמות של שקיות בגדים, בקשו מנהג המונית לקחת אתכם אל Quadrilatero della Moda ('רובע האופנה', באיטלקית), ואל תגידו לו מתי לחזור.

דובאי, איחוד האמירויות

קניוני הענק של דובאי הם הפנטזיה של כל שופוהוליק. יש בהם מספר אינסופי של חנויות ואטרקציות, ומדובר בכלל בעולם שלם של בידור שהוא הרבה יותר מחוויית קניות. עם רפרטואר מזרח תיכוני של 'אהלן', 'חביבי' ו'שוכרן' ('תודה', בערבית), בטח תרגישו ממש כמו בבית.

בואנוס איירס, ארגנטינה

זו ללא ספק העיר המפתיעה ביותר ברשימה, אבל תיירים נוהרים אל בואנוס איירס כדי לקנות מוצרי עור איכותיים במחירים נוחים במיוחד. במדינה שכל כך אוהבת בשר, זה כנראה מתבקש. רוצים לרענן את המלתחה? התחילו לשנן Chaqueta de cuero ('ז'קט עור', בספרדית) כבר מעכשיו.

וינה, אוסטריה

בעיר המוזיקה, האומנות והארכיטקטורה יש גם תרבות קניות אלגנטית ויוקרתית למדי. בין אם תסתנוורו מהעושר של העיר העתיקה או תחפשו מציאות בשוק הפשפשים, וינה היא המקום לרכוש כלי פורצלן, זכוכית ואמייל. ואם להיות ממש ספציפיים, כדאי לקנות שם Schmuckkästchen ('קופסת תכשיטים', בגרמנית).

טוקיו, יפן

חוץ מאורות הניאון שמאפיינים את סצנת הקניות של טוקיו, העיר מפורסמת במגוון רחב של מוצרי אלקטרוניקה זולים, בתי כלבו רחבי ידיים וחנויות דגל של המותגים הגדולים בעולם. המשפט הכי שימושי (ושובר שיניים) שתצטרכו להכיר הוא Sore wa dorekurai shimasu ka ('כמה זה עולה?' ביפנית). בהצלחה עם זה.

אז מה תקנו?

רכשתם משהו מהאינטרנט בחודש האחרון? אתם בחברה טובה: מעל רבע מאוכלוסיית העולם קונה און ליין, ו־75% מהם קונים לפחות פעם בחודש. המחקר מראה שהמספרים היו יכולים להיות אפילו יותר גדולים: מסתבר שעבור מעל ממחצית הרוכשים (56.2%) חשוב יותר שהתוכן יהיה בשפת האם שלהם מאשר שהמחיר יהיה זול! אח, אם רק היינו מכירים מומחים ללוקליזציה… 🙂

המדינה שמוציאה הכי הרבה כסף בקניות ברשת היא סין. ידוע שמיליארד סינים אינם טועים, אבל כשמודדים את ההוצאה לנפש, הם רק במקום החמישי. מעל סין נמצאות צרפת, דרום קוריאה, ארצות הברית, ובמקום הראשון: בריטניה, שם תמצאו לא מעט Big Spenders ('בזבזנים'). ישראל נמצאת במקום התשיעי, ואף שעברית אינה אחת מעשר השפות המובילות של משתמשי האינטרנט, רוב אתרי המסחר הבין־לאומיים הגדולים דווקא מציעים גלישה בעברית. ובכן, הם יודעים איך לפנות ללב (ולכיס) שלנו.

תוהים מה קנו באינטרנט הכי הרבה?

הקורונה שינתה את הרגלי הצריכה ומי ששילם את המחיר היו מזוודות, שמלות כלה וחליפות גברים שספגו מכה קשה והמכירות שלהם צנחו בעשרות אחוזים. לעומתם זינקה הפופולריות של כפפות חד־פעמיות, תרופות ללא מרשם ומכונות לחם. גם אתם נסחפתם לטרנד המחמצת?

כסף, כסף, כסף

בתיאום כמעט קוסמי עם חודש הקניות, ממש בימים אלה מציינים 45 שנה לסינגל Money, Money” Money," של להקת אבבא השוודית. חוץ מהפזמון האייקוני, הקהל התחבר במיוחד לבית בשיר שבו הזמרת חולמת לזכות בהון בלאס וגאס או מונקו כדי שהיא תוכל לקנות ולעשות הכול. ארבעה עשורים מאוחר יותר החלום הזה עדיין חי ובועט, אבל התעדכן טכנולוגית והפך לפנטזיה על אקזיט.

אם גם לכם יש סטארטאפ או מיזם או שאתם עוסקים בהשקעות גלובליות, אתם ודאי נדרשים בימים אלו להגיש דו"חות ומסמכים פיננסיים באנגלית. בדיוק בשביל זה אנחנו כאן, עם צוות מתרגמים מיומן ומנוסה שמגיע מרקע פיננסי ומכיר היטב את התחום.
אנחנו נדע לתרגם עבורכם דוחות פיננסיים, תמצית חשבונות, תוכניות עסקיות, תחזיות והערכות פיננסיות וגם תכנים הקשורים במט"ח ובאופציות בינאריות. כסף הוא אולי דבר מצחיק בעולם של העשירים, כפי שאומר השיר של אבבא, אבל אנחנו לוקחים אותו מאוד ברצינות.

עד כמה הפוסט הזה היה שימושי?

לחץ על כוכב כדי לדרג אותו!

דירוג ממוצע 0 / 5. מספר הצבעות: 0

אין הצבעות עד כה! היה הראשון לדרג את הפוסט הזה.