חוגגים את תחילת השנה מסביב לעולם

1
חוגגים את תחילת השנה מסביב לעולם

פותחים שנה

אם תשאלו אותנו, אין כמו התחלות חדשות. הן מרגשות, מסקרנות ומביאות איתן שלל הזדמנויות.
הרבה מסורות אוניברסליות נקשרות בתחילתה של שנה חדשה: חגיגות רוויות אלכוהול, נשיקת חצות והכנת רשימת החלטות לשנה החדשה, שלפי מחקרים שליש מהן כלל לא שורדות אפילו עד סוף ינואר…
התמונות המרהיבות שמגיעות מרחבי העולם הופכות את תחילת השנה החדשה לקסומה וצבעונית במיוחד: הזיקוקים מעל בית האופרה בסידני שבאוסטרליה הם מהראשונים לקבל את פני השנה, נפילת הכדור המסורתית בכיכר "טיימס" בניו יורק, חגיגות הנובי גוד בכיכר האדומה במוסקבה ומסיבת החוף בריו דה ז'נרו, שהיא האירוע השני בגודלו בעיר אחרי הקרנבל המפורסם.
אם לא השתתפתם השנה במסיבת סילבסטר או שמתחשק לכם לציין שוב את תחילת השנה האזרחית, הינה הזדמנות לחגוג יחד איתנו. מצטרפים?

כמיטב המסורת

הלילה שבין 31 בדצמבר לבין 1 בינואר גדוש במסורות מרתקות, מצחיקות ומפתיעות מרחבי העולם. רוצים לוודא שתהיה לכם שנה מצוינת? נסו את אחד המנהגים האלה:

למי צלצלו הפעמונים?

בליל 31 בדצמבר מצלצלים פעמונים במקדשים בודהיסטים ברחבי יפן 108 פעמים. טקס ה־Joya no Kane ("פעמוני ערב ראש השנה", ביפנית) מסמל את 108 הפיתויים והתשוקות שמהם יש להימנע בבודהיזם. לפי האמונה, צלצול הפעמונים פוטר מהחטאים של השנה החולפת.

שברו את הכלים

בדנמרק, כלים שבורים על מפתן הדלת הם סימן למזל. בחצות הדנים הולכים לבתי המשפחה והחברים ומנפצים צלחות וכוסות על דלת הכניסה. למוחרת בבוקר, ככל שאתם מוצאים יותר שברי כלים על סף הדלת – כך אתם אהובים יותר ובני מזל (אלא אם אתם אלה שצריכים לטאטא את הבלגן).

ריקוד הדובים

להקת דובים יכולה להיות מחזה מבהיל באמצע היער, אבל מה לגבי דובים שמרקדים באמצע הרחוב? בכפרים של רומניה נוהגים לקבל את פני השנה החדשה בפסטיבל Ursul, שבמהלכו מאות מבוגרים וילדים יוצאים לרקוד ברחובות ולעבור מבית לבית בתחפושת דוב (Urs, ברומנית). הטקס מבריח את הרוחות הרעות לשנה הקרובה והנוכחות של דוב בחצר הבית מביאה מזל.

רהיט בראש

המנהג הכי מסוכן ברשימה מגיע מדרום אפריקה, שם משליכים דרך החלון רהיטים ישנים ומוצרי חשמל מקולקלים. זריקת פריטים לא רצויים מסמלת התחלה חדשה, למורת רוחה של משטרת יוהנסבורג שמנסה למנוע את המנהג מדי שנה בגלל פגיעות בהולכי רגל. גם באיטליה קיימת מסורת דומה, אבל שם משתדלים להתחשב בעוברים והשבים, ומסתפקים ביידוי סירים, מחבתות וחפצים קטנים.
תחתוני מזל
בקולומביה קיימים לא פחות מ־11 מנהגים שלפי האמונה יביאו מזל, כסף, אהבה וטיולים בשנה החדשה. אחד מהם הוא ללבוש תחתונים צהובים חדשים ביום האחרון של השנה כדי להביא מזל (Suerte) ואושר (Felicidad, בספרדית). כדי להעצים את האפקט ולוודא שזה אכן יעבוד, לובשים את התחתונים הפוך לאורך כל היום, ולקראת חצות הופכים ולובשים כמו שצריך.

שנה טובה!

כולנו בחבר תרגומים מאחלים לכם שנה נפלאה, מאושרת, מלאה בעשייה ורצופה בבריאות טובה.
כך תוכלו גם אתם לברך קולגות, ספקים ועובדים מעבר לים בשנה מוצלחת:

Happy New Year – באנגלית מאחלים שתהיה 'שנה חדשה שמחה'.

Bonne année – 'שנה טובה' בצרפתית.

Een prettige jaarwisseling – בהולנדית מברכים ב'שינוי והתחלפות השנה'.

God Jul – בשוודית אומרים 'חג מולד שמח' גם בתחילת השנה האזרחית.

S novym godom – 'עם שנה חדשה' ברוסית.

Saehae bok mani badeuseyo – בקוריאנית מברכים 'שתיקחו לעצמכם שנה חדשה מוצלחת מאוד'.

Yeni yiliniz kutlu olsun – בטורקית מאחלים 'ששנתך החדשה תהיה מבורכת'.

Lang may yer lum reek – הסקוטים מאחלים 'שהארובה שלך תוציא עשן ארוכות' ומתכוונים שיהיו לך חיים ארוכים. יש מי שמפרשים את הביטוי במילים 'שאף פעם לא יחסר לך דלק לאש', ואנחנו לגמרי קונים גם את הברכה הזו.

פור דה רקורד

ב־17 בינואר יתכנסו בכירי הפוליטיקאים, הכלכלנים ואנשי העסקים בעולם בעיירת הסקי הציורית דאבוס שבשווייץ. מדי שנה מתקיים שם הפורום הכלכלי העולמי שפותח את השנה החדשה ומהווה את יריית הפתיחה לוועידות, כנסים וישיבות (שכולם מקווים שאכן יתקיימו בצל הקורונה).
חודש ינואר הוא תחילתה של שנת כספים ועסקים חדשה. אם גם לכם יש פגישות דירקטוריון או ישיבות מועצה, כינוסי ועדות או אספות מרובות משתתפים – נשמח להעמיד לרשותכם את שירותי ההקלטה והתמלול שלנו, שכוללים גם הקלטה דיגיטלית, הכנת תקצירים וכתיבת פרוטוקולים אמינים, ברורים ועונים על כל דרישות החוק.
אתם לא חייבים לקיים את הכינוסים בשווייץ ולהזמין אליהם אנשים בכירים. מספיק שזה יהיה חשוב לכם כדי שזה יהיה חשוב גם לנו.

עד כמה הפוסט הזה היה שימושי?

לחץ על כוכב כדי לדרג אותו!

דירוג ממוצע 5 / 5. מספר הצבעות: 1

אין הצבעות עד כה! היה הראשון לדרג את הפוסט הזה.