החומרים שמהם עשויה האהבה

1
החומרים שמהם עשויה האהבה

חץ מקופידון

ט"ו באב הגיע ואנחנו כבר עם ניצוצות בעיניים ופרפרים בבטן. נכון, היום חג האהבה הוא כבר פחות יציאה לריקוד בכרמים בבגדים לבנים כדי למצוא שידוך ויותר יום של שוקולד-פרחים-תכשיטים-ומתנות, אבל אנחנו מקבלים בזרועות פתוחות כל סיבה לחגוג אהבה.
הביטלס שרו All you need is love ("כל מה שאתם צריכים הוא אהבה"), וכנראה שאנחנו באמת לא צריכים יותר מזה: מסתבר ש־60%–70% מהשירים שהפכו ללהיטים מאז שנות השישים עוסקים באהבה ובמערכות יחסים. אם לדייק, רוב השירים נכתבו דווקא על פרידות, אבל אנחנו כאן כדי להרים ולפזר קצת קיטש ולבבות ורודים, אז שימו שיר רומנטי ברקע ובואו לחגוג איתנו אהבה בין־לאומית.

מחווה לאהבה

במקום להתלבט בין ארוחה לאור נרות לבין זר ורדים, אולי תרצו לאמץ מסורת חדשה ליום האהבה? הינה כמה רעיונות שליקטנו מסביב לעולם:

פתית שלג אנונימי

בדנמרק, גברים שולחים לנשים Gaekkebrev ("מכתב הטעיה", בדנית) – מגזרת נייר בצורת פתית שלג גדול, שעליה כתוב שיר רומנטי או מכתב אהבה, אבל בעילום שם. את המכתב הם חותמים בשורת נקודות, והנשים צריכות לגלות מי המחזר ששלח להן אותו. מי שמנחשת נכון זוכה לא רק בזוגיות, אלא גם בביצת חג פסחא באביב הקרוב.

שוקולד עם מחויבות

ביפן הנשים הן אלה שמעניקות שוקולד לגברים ב־14 בפברואר. 'גירי צ'וקו' הוא שוקולד פשוט שהן נותנות לחברים ועמיתים לעבודה כדי לסמל ידידות, והוא גם רמז עבה מאוד לגברים שלא בטוחים מה האישה מרגישה כלפיהם. לעומתו, 'הונמיי צ'וקו' הוא שוקולד אהבת אמת, שניתן כמחווה רומנטית. חודש לאחר מכן, ב־14 במרץ, חל Howaito de ("יום לבן", ביפנית), במהלכו מצופה מהגברים שקיבלו שוקולד הונמיי להעניק בחזרה לאישה מתנה עטופה בלבן.

אטריות שחורות

גם בדרום קוריאה נשים מעניקות שוקולד לגברים וחודש לאחר מכן מקבלות מתנה בחזרה ביום הלבן, אך המסורת הזו חלה על זוגות בלבד. לרווקים ורווקות יש יום אנטי־אהבה משלהם, והם מציינים את 14 באפריל כ"יום שחור" השמור ללבבות שבורים ורחמים עצמיים: הם לובשים בגדים שחורים ואוכלים מנת אטריות שחורות.

כף אהבה

לפי מסורת שנמשכת כבר מעל 400 שנה, הגברים בוויילס לא קונים לאהובות ליבם מתנות או פרחים, אלא מגלפים Lovespoons ("כפות אהבה", באנגלית), שהם נותנים לנשים שאחריהן הם מחזרים. כפות העץ המקושטות בלבבות מציגות את כישורי העבודה בְּעץ של הגבר, שהם ללא ספק אחד הקריטריונים החשובים בבחירת אהבת חייך. הסכמה לקבל את הכף יכולה להעיד במקרים מסוימים על אירוסין, אז כדאי לחשוב היטב לפני שמוסיפים את הכף למגירת הסכו"ם.

מדברים אהבה

  • איך אומרים "אני אוהב אותך"?
  • רוסית // Я люблю тебя – יָא לוּבְּלוּ טִיבְּיָה
  • איטלקית // Ti amo – טִי אָמוֹ
  • יוונית // Σ'αγαπώ – סָָגָפּוֹ
  • פולנית // Kocham cię – קוֹחָם צֶ'ה
  • גרמנית // Ich liebe Dich – אִיך לִיבֶּה דִיך
  • צרפתית // Je t’aime – זֶ'ה טֶם

מכתב אהבה מגאון

היום, כשרוצים להתוודות על אהבה, שולחים אימוג'י מאוהב בהודעת טקסט, אבל בטח תסכימו איתנו שאין יותר רומנטי ממכתב אהבה בכתב יד. בשנת 1921 השאיר אלברט איינשטיין פתק בגרמנית לחוקרת איטלקייה שסירבה לחיזוריו, ובו משפט אחד בלבד: "לחוקרת שלמרגלותיה שכבתי וישבתי במשך יומיים תמימים, כמזכרת נעימה". אנחנו לא יודעים אם המדענית הבינה שהביטוי "לשכב לרגלי מישהו" בגרמנית משמעו חיבה והערצה, אבל כשהמכתב פורסם כשנמכר במכירה פומבית, היו לקוראים הרבה השערות למה התכוון המשורר (או המדען, במקרה הזה).
מחקריו פורצי הדרך של איינשטיין נכתבו בגרמנית ובאנגלית, אך תורגמו לשפות רבות, ואם גם אתם חולמים להיות איינשטיין ולפרסם מחקרים בחו"ל או שאולי אתם עדיין סטודנטים וצריכים תרגום מאמרים לעברית כדי לצלוח את הלימודים – הצוות שלנו עומד לרשותכם בתרגום מאמרים, ניסויים ועבודות מחקר. אנחנו מאמינים שעבודת תרגום אקדמי מקצועית מחייבת הבנה בדיסציפלינה כדי לשמור על רמת שפה וכתיבה אקדמית ונאמנה למקור, ומתחייבים על תרגום אמין ומדויק. יותר מנשמח להיות חלק מההצלחה שלכם בדרך לזכייה בפרס נובל 🙂

עד כמה הפוסט הזה היה שימושי?

לחץ על כוכב כדי לדרג אותו!

דירוג ממוצע 0 / 5. מספר הצבעות: 0

אין הצבעות עד כה! היה הראשון לדרג את הפוסט הזה.